سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://sibesalamat.ParsiBlog.com
 

به مناسبت سالروز شهادت امام صادق(ع) تصمصم گرفتم مطالبی از زبان علمای اهل سنت یبان کنم شاید نشانه ای کوچک از دریای بیکران علم و و ایمان و عمل برای افراد ناآگاه و بی خبر باشد .

  1- ابوحنیفه،نعمان بن ثابت(ت:150ه.ق) می گفت:«جعفر بن محمد فقیه ترین کسی است که من دیده ام».و میگفت« اگر آن دو سالی که از چشمه گوارای امام صادق(ع) بهره برده ام نبود، هلاک شده بودم.

2- مالک بن انس(ت:179ه.ق) می گوید: «هرگز چشمی ندیده و گوشی نشنیده و افضل از جعفربن محمد صادق در علم و عبادت و ورع ،به قلب بشری خطور نکرده است» و نیز گفته است:«من خدمت جعفربن محمد میرسیدم ،در حالی که او زیاد تبسم می نمود. و هرگاه که نام پیامبر (ص) نزد او برده می شد رنگش سبز و زرد می شد. و هرگز او را ندیدم که بدون وضو از رسول خدا (ص) حدیث نقل کند.

3-احمدبن حنبل (ت:241ه.ق) در تعلیقه خود بر سندی که در آن امام صادق(ع) وجود دارد،می گوید: «اگر این سند بر مجنونی قرائت شود از جنونش بهبودی می یابد».

4-محمدبن ادریس،ابوحاتم رازی(ت:277ه.ق) درباره امام صادق(ع) می گوید:«جعفر بن محمد ثقه است و او بی نیاز از تحقیق است».

5- ابن ابی الحدید معتزلی(ت:655ه.ق) در باره امام باقر(ع) و فرزندش امام صادق می گوید:« او-امام باقر(ع)- سید فقهای اهل حجاز بود. و مردم فقه را از او و فرزندش جعفر فرا گرفتند.»

6- محمد بن طلحه شافعی (ت:652ه.ق) می گوید:«او_جعفربن محمد- از بزرگان اهل بیت و سادات آنان(علیهما السلام) است. دارای علوم فراوان و عبادات وافر و وردهای پیاپی، و زهد روشن، و تلاوت بسیار بود. او معانی قرآن را دنبال کرده و از دریای آن جواهرانشرا استخراج نموده و عجائبش را استنتاج می نمود...»

آری این است امام ششم شیعیان که همگان اععم از شیعه و سنی و حتی غیر مسلمانان از دریای علم بی کرانش بهره های فراوان برده اند. در این مختصر مجال بیشتر نیست و توجه علاقمندان  به مطالعه بیشتر را به منبع این مطالب (کتاب اهل بیت از دیدگاه اهل سنت نوشته علی اصغر رضوانی از انتشارات مسجد مقدس جمکران جلب می نمایم.

 


[ شنبه 90/7/2 ] [ 2:0 عصر ] [ محمد اعظمی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 40053