سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://sibesalamat.ParsiBlog.com
 

 

دوازدهم تیرماه 1367 شمسی برابر با سوم ژوئیه 1988 میلادی زمانی که ایران در نبرد با متجاوزین بعثی عراق بود،هواپیمای مسافری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دُبی بود، بر فراز آب های خلیج فارس و در نزدیکی جزیره "هنگام" مورد هجوم موشک ناو جنگی وینسس آمریکا قرار گرفت و سقوط کرد.

این هواپیما حامل 298 مسافر و خدمه بود که تمامی آنها اعم از مرد و زن و کودک و نوجوان و کهنسال با وقوع این جنایت فجیع به شهادت رسیدند.در میان سرنشینان هواپیما، 66 کودک زیر 13 سال، 53 زن و 46 تن تبعه کشورهای خارجی نیز بودند که همگی کشته شدند. ساقط کردن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران از سوی جنایتکاران آمریکایی، در حقیقت یکی دیگر از مراحل رویارویی استکبار جهانی با ملت بزرگ ایران برای تقویت متجاوزان عراقی در جبهه های جنگ بود.

پس از سقوط این هواپیما، مقامات آمریکایی برای توجیه این جنایت خود، دلایل ضد و نقیضی راعنوان کردند و تلاش کردند این اقدام خصمانه خود را یک اشتباه قلمداد کنند. مقامات آمریکایی بلافاصله پس از وقوع فاجعه سقوط ایرباس ایران، اعلام کردند که یک فروند هواپیمای نظامی اف ـ 14 ایران را مورد هدف قرار داده اند. آن ها پس از روشن شدن هویت هواپیما، آن را یک اشتباه خواندند و اعلام کردند که این یک اشتباه بود؛چون پروازشماره 655 ایران، بیرون از راه های هواپیماهای غیرنظامی حرکت می کرد و هواپیما با حالت خصمانه مستقیم به سمت ناو می آمده و علایم الکترونیک هم وجود یک فروند شکاری اف ـ 14 را نشان می داده و این کار ما، یک دفاع بوده است.

اما با توجه به مجهز بودن کشتی جنگی وینسنس به پیشرفته ترین سیستم های راداری و رایانه ای و همچنین مشخص بودن نوع هواپیمای در حال پرواز، معلوم شد که احتمال اشتباه وجود نداشته و این اقدام، کاملاً خصمانه بوده است.درواقع قطعات متلاشی شده هواپیما و اجساد پاک مسافران، نشان داد که هواپیما در مسیر هوایی خویش و در آسمان سرزمین خویش حرکت می کرد، دوم آن که هواپیما در حال اوج گیری بود، نه حرکت مستقیم به سمت رزم ناو، آخر این که این رزم ناو با سیستم های پیشرفته الکترونیک، تمام مکالمات خلبان با برج مراقبت را در اختیار داشته و از غیرنظامی بودن آن کاملاً مطلع بوده است؛ حتی اگر این سیستم های پیشرفته نمی بود، تشخیص هواپیمای نظامی از غیرنظامی، با توجه به شکل و سرعت حرکت وسطح و جهت پرواز، کاملاً امکان پذیر است.

جهان هیچ گاه جنایت بانیان این خاطره تلخ را از یاد نخواهد برد، جنایت مدعیان حقوق بشر که تمامی حق 290مسافر این پرواز را نادیده گرفتند و پروازی بی بازگشت را برای آنان رقم زدند. آمریکا نه تنها مسوولیت این اقدام را هیچ گاه بر عهده نگرفت بلکه به فرمانده این ناو نشان لیاقت اهدا کرد.

منبع : جام جم آنلاین


[ شنبه 95/4/12 ] [ 12:0 عصر ] [ محمد اعظمی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 3
کل بازدیدها: 40006