سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://sibesalamat.ParsiBlog.com
 

برخی خواص هفت سین ایرانی

1-     سیب

سیب، سمبل زیبایی است .  این میوه سرشار از اسیدهای آلی ،اسید مالیک و نمک های پتاسیم و سدیم می باشد .سیب میوه ای سرشار از ویتامین های C,A,B    بوده و نیز حاوی تانن ها، سلولز، آهن، کلسیم و فسفر می باشد .پتاسیم موجود در سیب سبب نرم شدن جداره سرخرگهای بدن و پایین آمدن فشارخون می شود .

سیب یکی از میوه های طبی نیز به شمار می رود که هم عضلات و هم اعصاب را تقویت می کند . همچنین باعث دفع سنگ کلیه شده و سوءهاضمه را از بین می برد.خوردن سیب در ناشتا اثرات شگفت آوری دارد .همچنین خوردن سیب قبل از خواب بهترین درمان بیخوابی محسوب می شود.

2-    سنجد

این میوه منبع قابل توجهی از ویتامین C,E   و رنگدانه کاروتن است که همگی خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارند . مصرف سنجد برای کسانی که مشکل عضلانی و مفصلی دارند میتواند موثر باشد . برخی مطالعات صورت گرفته نشان می دهد که سنجد علاوه بر خاصیت تب زدایی ، به عنوان داروی درمان اسهال خونی با منشاء آمیبی و دفع کرم موثر است . میزان کلسیم در سنجد بسیار بالاست و از نرمی استخوان جلوگیری میکند . سنجد برای قلب و کلیه ها سودمند است .

3-  سماق

سماق، سمبل روشنایی و غلبه بر شیطان است . سماق قابض و پاک کننده معده است ، محرک اشتها بوده و چاشنی خوبی برای غذاها محسوب می شود. این گیاه برای بیماران دیابتی مفید است . سماق ضد تب بوده و در درمان بیماریهای روماتیسمی و نقرص نیز موءثر است . اثر تصفیه کنندگی بر خون دارد و مواد زائد خون (مانند اوره) را دفع می کند . همچنین لثه ها را تقویت کرده و آنها را محکم می سازد .

4-    سیر

سیر خاصیت ضد قارچی و ضد باکتری دارد و در مبارزه با مسمومیت های غذایی از جمله میکروب سالمونلا موءثر است. سیر به واسطه داشتن مواد آنتی اکسیدان و خاصیت ضد باکتریایی (علیه میکروب مولد زخم معده ، هلیکوباکترپیلوری) امکان بروز سرطان معده را کاهش می دهد .

5-    سرکه

سرکه ، سمبل صبر و گذر زمان است . سقراط معتقد بود سرکه خاصیت ضد میکروبی دارد . همچنین برای سرکه خواصی مانند جلوگیری کننده از فشار خون و کاهنده کلسترول قائل هستند .سرکه در هضم غذا موءثر است و در کنترل وزن بدن و درمان عفونت ها مفید می باشد . شواهدی در دست است که سرکه با افزایش جذب کلسیم به بهبود استخوان سازی در بدن کمک می کند .

6-    سمنو

سمنو، نشان استقامت و شیرین کامی

در سالهای اخیر اهمیت ویژه جوانه گندم در رژیم غذایی افراد مشخص شده است . ماده اصلی سمنو جوانه گندم است که همیشه مورد توجه متخصصان غذایی قرار گرفته است ، طوری که قرار دادن آن در سبد غذایی توصیه می شود .

7-  سبزه

سبزه ، مظهر سر سبزی و شادابی است و قرار دادن آن در سفره هفت سین نشانه توجه به شادی و شادابی است که غذای روح و موجب سلامتی روان است .

 پیامبر خدا (ص) می فرمایند : « سه چیز نور چشم را زیاد می کند : سرمه کشیدن ، نگاه کردن به سبزه و نگاه کردن به روی زیبا ».

منبع : سایت تبیان


[ پنج شنبه 92/1/8 ] [ 9:34 عصر ] [ محمد اعظمی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 1
کل بازدیدها: 39991