سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://sibesalamat.ParsiBlog.com
 
[ چهارشنبه 91/9/29 ] [ 5:50 عصر ] [ محمد اعظمی ] [ نظرات () ]
حدیث (1) امام على علیه السلام :

أَکلُ السَّفَر جَلِ قُوَّةٌ لِلقَلبِ الضَّعیفِ وَهُوَ یُطَیِّبُ المِعدَةَ وَیُذَکِّى الفُؤادَ وَیُشَجَّعُ الجَبانَ وَیُحَسِّنُ الوَلَدَ؛
خوردن به، قلب ضعیف را قوى، معده را پاک، ترسو را شجاع و فرزند را زیبا مى کند.

تحف العقول، ص 101

حدیث (2) امام صادق علیه السلام :

لَو یَعلَمُ النّاسُ ما فِى التُّفّاحِ، ماداوَوا مَرضاهُم إِلاّ بِهِ، أَلا وَإِنَّهُ أَسرَعُ شَىْ ءٍ مَنفَعَةً لِلفُؤادِ خاصَّةً وَإِنَّهُ نَضوحَةٌ؛
اگر مردم مى دانستند چه خواصى در سیب وجود دارد، بیماران خود را تنها با آن درمان مى کردند. سیب از هر چیزى سریع تر به قلب فایده مى بخشد به ویژه آن که خوشبو کننده مى باشد.

طب الأئمه، ص 135

حدیث (3) امام على علیه السلام :

اَلعَسَلُ شِفاءٌ مِن کُلِّ داءٍ وَلا داءَ فیهِ یُقِّلُ البَلغَمَ وَیَجلُو القَلبَ؛
عسل شفاى هر بیمارى اى است و هیچ بیمارى در آن نیست، بلغم را کم و قلب را جلا مى دهد.

مکارم الأخلاق، ص 166

حدیث (4) رسول اکرم صلى الله علیه و آله :

یا عَلىُّ عَلَیکَ بِالعَدَسِ فَإِنَّهُ مُبارَکٌ مُقَدَّسٌ وَهُوَ یُرِقُّ القَلبَ وَیُکثِرُ الدَّمعَةَ وَإِنَّهُ بارَکَ عَلَیهِ سَبعونَ نَبیّا؛
اى على تو را سفارش مى کنم به خوردن عدس، زیرا مبارک و پاک است، قلب را رقیق و اشک را زیاد مى کند و هفتاد پیامبر پیوسته از آن استفاده مى کردند.

وسایل الشیعه، ج17، ص100، ح9

حدیث (5) امام صادق علیه السلام :

نِعمَ الطَّعامُ الزَّیتُ یُطَیِّبُ النَّکهَةَ وَیَذهَبُ بِالبَلغَمِ وَیُصفِى اللَّونَ وَیَشَدُّ العَصَبَ وَیَذهَبُ بِالوَصَبِ وَیُطفِى ءُ الغَضَبَ؛
زیتون غذاى خوبى است، دهان را خوشبو مى کند، بلغم را از بین مى برد، چهره را باز، اعصاب را محکم مى کند و مرض را مى برد و خشم را خاموش مى کند.

مکارم الاخلاق، ص 190

منبع:

AVINY.COM


[ یکشنبه 91/6/19 ] [ 12:45 عصر ] [ محمد اعظمی ] [ نظرات () ]
[ سه شنبه 91/4/13 ] [ 5:14 عصر ] [ محمد اعظمی ] [ نظرات () ]

تقدیم به سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)

کربلای عشق

چرخ را دیدم گرفته دست بر زانوی غم

بید مجنون را تماشا کن که قدش گشته خم

ماه امشب از نظر همواره پنهان می شود

پشت ابر غم چرا استاره نالان می شود؟

بلبل خوشخوان من نوحه سرایی می کند

نام معشوغ مرا بر لب چو جاری می کند

آب شرم از دیده لب تشنگان دارد چرا ؟

گوییا لب تشنه ای بی تاب می خواند مرا

جانماز خویش را امشب معطر می کنم

مهر خاک کربلا را باز بر سر می نهم

سوی معشوق دلم امشب نمازی می کنم

کربلای عشق را من پاسداری می کنم .

 

«نیازمند راهنمایی شما دوست گرانقدر هستم»


[ دوشنبه 90/9/14 ] [ 6:0 صبح ] [ محمد اعظمی ] [ نظرات () ]

ادامه مطالب

سخن آخر:

در این فرصت جای آن دارد که از عزادران حسینی در خواست کنم تا در انتخاب شیوة عزاداری وانتخاب اشعار واذکار ( همچنان که علماومراجع عظام نیز تاکید فرموده اند) به نحوی عمل کنند که موجب سوء استفادة دشمنان دین و تفرقه افکنان نگردد و،وموجب رضای حق تعالی باشد.

برای آنکه در عزاداریها شیوه اعتدال را شناخته و راه را از بیراهه بشناسیم به ذکر چند نمونه از استفتائاتی که ازمرجع عالیقدر مقام معظم رهبری در این این زمینه بیان شده می پردازیم:

1)     س: اگر بعضی از واجبات از مکلف به سبب شرکت در مجالس عزاداری فوت شود(مثلا نماز صبح قضا شود)آیا بهتر است بعد از این در مجالس شرکت نکند یا اینکه عدم شرکت او باعث دوری از اهل بیت(ع) می شود؟

ج:بدیهی است که نماز واجب،مقدم بر فضیلت شرکت در مجالس عزاداری اهل بیت(ع) است ترک نماز و فوت شدن آن به بهانه ی شرکت در عزاداری امام حسین (ع) جایز نیست،ولی شرکت در عزاداری بهگونه ای که مزاحم نماز نباشد ممکن و از مستحبات مؤکد است.

2)     س: از ساختمان حسینیه صدای قرآن و مجالس حسینی بسیار بلند پ خش می شودبه طوری که صدای آن از بیرون شهر هم شنیده می شود و این امر منجرب به سلب آسایش همسایگان شده است و مسؤلین و سخنرانان حسینیه اصرار به ادامه آن دارند این عمل چه مشکلی دارد؟

ج:اگر چه اقامه مراسم و شعائر در زمانها ی مناسب در حسینیه از بهترین کارها و جزو مستحبات مؤکد می باشد،ولی واجب است برگزار کنندگان مراسم و عزاداران تا حد امکان از اذیت و ایجاد مزاحمت برای همسایگان بپرهیزندهرچند با کم کردن صدای بلندگو و تغیر جهت آن به طرف داخل حسینیه باشد .

3)        آیا قمه زدن به طور مخفی حلال است یا اینکه فتئای شریف حضرت عالی عمومیت دارد؟

ج: قمه زنی علاوه بر اینکه از نظر عرفی از مظاهر حزن واندوه محسوب نمی شود و سا بقه ای درعصر ائمه(ع) و زمانهای بعد از آن ندارد و به تأییدی هم به شکل خواص با عام از معصوم(ع) در مورد آن نرسیده است،در زمان حاظر موحب وهن و بد نام شدن مذهب می شود بنا بر این در هیچ حالتی جایز نیست.

 به امید بهره مندی تمام دوست داران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اعم از شیعیان وبرادران اهل سنت وبا امید بهره مندی کافی ووافی از ایام محرم الحرام و سوگواری سید وسالار شهیدان (ع) .

امیداست که گامی در جهت نزدیکی قلوب برادران شیعه وسنی خوانندة این مختصر بر داشته ،وبا آرزوی آنکه یاوه گوئی های دشمنان دین و منافقان که می خواهند عاشورا را عامل تفرقه و اختلاف قرار دهند در دل مومنان بی اثر گردد.      

درپایان نیز به عنوان حسن ختام توجه همگان را به حدیثی از امام علی (ع) جلب می نمایم که می فرمایند:

(( احسن الحسنات حبّنا،واسوءُ السّیئات بغضنا))

بهترین خوبی ها دوستی ما اهل بیت ، وبدترین بدی ها بغض ودشمنی با ماست .

 

والسلام علی سیدنا محمدوآله الطاهرین .

      منابع:

-           شبهای پیشاور سلطان الواعظین سید محمد شیرازی انتشارات لاهیجی 1385

-           گزیده ای جامع از القدیر علامه امینی ( تلخیص و ترجمه ، محمد حسن شفیعی شاهرودی )

-           شعر امام شافعی محمد بن ادریس شافعی (شرح وترجمه فارسی دکتر عباس اطمینانی چاپ دانشگاه کردستان 1380

-           اهل بیت ازدیدگاه اهل سنت علی اصغر رضوانی انتشارات مسجد مقدس جمکران 1385

-           برپایی مراسم جشن وعزا(سلسله مباحث شناخت وهابیت )-علی اصغر رضوانی انتشارات مسجد مقدس جمکران 1385

-           توسل (سلسله مباحث شناخت وهابیت ) علی اصغر رضوانی - انتشارات مسجد مقدس جمکران 1385

 -                  قیام امام حسین (ع) در منابع اهل سنت هادی درویشی انتشارات وثوق- 1381

 


[ دوشنبه 90/9/14 ] [ 6:0 صبح ] [ محمد اعظمی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 3
کل بازدیدها: 40037