سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://sibesalamat.ParsiBlog.com
 

تقدیم به همه دوستان خواننده

هفت سین دوستی

می نویسم هفت سینی از برای دوستان

یادگاری در صفای دلربای دوستان

من ستایش می کنم در سین اول از صمد

او که روشن کرده چشمم با لقای دوستان

سین دوم را کنم من در سلامت مختصر

سین سوم سربلندی از برای دوستان

سین بعدی جا دهم در سفره بی رنگ دل

تا بگیرد دل صفایی از وفای دوستان

سبزی آینده را من سین پنجم می کنم

سرخی روی صداقت را بهای دوستان

سین هفتم را بدانم سادگی در شعر خود

تاکنم هدیه به جمع با صفای دوستان

با تشکر

محمد اعظمی 

 


[ سه شنبه 94/12/25 ] [ 7:0 صبح ] [ محمد اعظمی ] [ نظرات () ]

یاس علی(ع)

من نمیدانم چرا یاس است زهرای علی(ع)

یا چرا ام ابیها گشت فرزند نبی(ص)

بضعهٌ منی چرا پیغمبر لولاک(ص) گفت؟

در کو ثر را خدا در وصف او تنها بسفت؟

آیه تطهیر را از بهر او یکتا سرود

بارها پیغمبر عرض و سما او را ستود

عارفی گوید خدا را از علی(ع) بشناختم

من علی را جز به زهرای علی(ع)نشناختم

بانک هو حق را نخست از فاطمه(س) بشنیده ام

شربت عشق علی(ع) از کوثرش نوشیده ام

با تشکر

محمد اعظمی

منتظر راهنمایی دوستان هستم


[ شنبه 94/12/22 ] [ 12:0 صبح ] [ محمد اعظمی ] [ نظرات () ]


[ سه شنبه 94/12/11 ] [ 9:5 صبح ] [ محمد اعظمی ] [ نظرات () ]

امروزه زمزمه های زیادی از علت قیام مردم از گوشه و کنار به گوش می رسد . خیلی ها می خواهند علت قیام مردم در سال 57 را علت مادی و اقتصادی جلوه دهند . یعنی مردم بخاطر عدالت و نان شب و بیکاری و... انقلاب کردند . برخی ایجاد دموکراسی و خروج از دیکتاتوری را علت انقلاب معرفی میکنند  و ... . البته همه ی آنچه که گفته شد به نوعی در قیام مردم اثر داشت و شاید علت همراه شدن برخی گروه ها با قیام مردم مانند منافقین در زمان انقلاب به همین دلایل بود اما آنچه که مسلم است مردم بخاطر دقدقه ی دین و از سر حفظ ارکان دین با یک رهبر دینی هم صدا شدند و این انقلاب را به ثمر رساندند . با خود فکر کنید آیا شما حاضرید به خاطر مادیات دست از جان شسته و به استقبال گلوله بروید ؟ کاری که جوانان انقلابی در سالهای قبل از انقلاب کردند و پس از آن در جنگ تحمیلی هم همان راه را ادامه دادند .  


[ یکشنبه 94/11/18 ] [ 6:9 عصر ] [ محمد اعظمی ] [ نظرات () ]

برخی خواص هفت سین ایرانی

1-     سیب

سیب، سمبل زیبایی است .  این میوه سرشار از اسیدهای آلی ،اسید مالیک و نمک های پتاسیم و سدیم می باشد .سیب میوه ای سرشار از ویتامین های C,A,B    بوده و نیز حاوی تانن ها، سلولز، آهن، کلسیم و فسفر می باشد .پتاسیم موجود در سیب سبب نرم شدن جداره سرخرگهای بدن و پایین آمدن فشارخون می شود .

سیب یکی از میوه های طبی نیز به شمار می رود که هم عضلات و هم اعصاب را تقویت می کند . همچنین باعث دفع سنگ کلیه شده و سوءهاضمه را از بین می برد.خوردن سیب در ناشتا اثرات شگفت آوری دارد .همچنین خوردن سیب قبل از خواب بهترین درمان بیخوابی محسوب می شود.

2-    سنجد

این میوه منبع قابل توجهی از ویتامین C,E   و رنگدانه کاروتن است که همگی خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارند . مصرف سنجد برای کسانی که مشکل عضلانی و مفصلی دارند میتواند موثر باشد . برخی مطالعات صورت گرفته نشان می دهد که سنجد علاوه بر خاصیت تب زدایی ، به عنوان داروی درمان اسهال خونی با منشاء آمیبی و دفع کرم موثر است . میزان کلسیم در سنجد بسیار بالاست و از نرمی استخوان جلوگیری میکند . سنجد برای قلب و کلیه ها سودمند است .

3-  سماق

سماق، سمبل روشنایی و غلبه بر شیطان است . سماق قابض و پاک کننده معده است ، محرک اشتها بوده و چاشنی خوبی برای غذاها محسوب می شود. این گیاه برای بیماران دیابتی مفید است . سماق ضد تب بوده و در درمان بیماریهای روماتیسمی و نقرص نیز موءثر است . اثر تصفیه کنندگی بر خون دارد و مواد زائد خون (مانند اوره) را دفع می کند . همچنین لثه ها را تقویت کرده و آنها را محکم می سازد .

4-    سیر

سیر خاصیت ضد قارچی و ضد باکتری دارد و در مبارزه با مسمومیت های غذایی از جمله میکروب سالمونلا موءثر است. سیر به واسطه داشتن مواد آنتی اکسیدان و خاصیت ضد باکتریایی (علیه میکروب مولد زخم معده ، هلیکوباکترپیلوری) امکان بروز سرطان معده را کاهش می دهد .

5-    سرکه

سرکه ، سمبل صبر و گذر زمان است . سقراط معتقد بود سرکه خاصیت ضد میکروبی دارد . همچنین برای سرکه خواصی مانند جلوگیری کننده از فشار خون و کاهنده کلسترول قائل هستند .سرکه در هضم غذا موءثر است و در کنترل وزن بدن و درمان عفونت ها مفید می باشد . شواهدی در دست است که سرکه با افزایش جذب کلسیم به بهبود استخوان سازی در بدن کمک می کند .

6-    سمنو

سمنو، نشان استقامت و شیرین کامی

در سالهای اخیر اهمیت ویژه جوانه گندم در رژیم غذایی افراد مشخص شده است . ماده اصلی سمنو جوانه گندم است که همیشه مورد توجه متخصصان غذایی قرار گرفته است ، طوری که قرار دادن آن در سبد غذایی توصیه می شود .

7-  سبزه

سبزه ، مظهر سر سبزی و شادابی است و قرار دادن آن در سفره هفت سین نشانه توجه به شادی و شادابی است که غذای روح و موجب سلامتی روان است .

 پیامبر خدا (ص) می فرمایند : « سه چیز نور چشم را زیاد می کند : سرمه کشیدن ، نگاه کردن به سبزه و نگاه کردن به روی زیبا ».

منبع : سایت تبیان


[ پنج شنبه 92/1/8 ] [ 9:34 عصر ] [ محمد اعظمی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 3
کل بازدیدها: 40005