سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://sibesalamat.ParsiBlog.com
 

روزه داران در طول ماه رمضان اگر رژیم غذایی صحیحی را رعایت کرده باشند کاهش وزن چند کیلویی را تجربه کرده‌اند. حتی از دست دادن میزان کمی از وزن بدن باعث می‌شود چربی‌های خون کاهش یافته و به کنترل قند خون کمک کند.

اما چه کنیم که پس از ماه رمضان هم بتوانیم وزن خود را کاهش داده و یا ثابت نگه داریم؟

برخی با توجه به نخوردن و نیاشامیدن طولانی مدت (حدود 16 ساعت ) در طول روز اقدام به حذف یک وعده غذایی مانند حذف صبحانه می کنند . باید توجه داشت که حذف وعده غذایی تصور غلطی است و به کاهش وزن کمکی نمی‌کند. بعد از ماه رمضان افراد باید سه وعده کامل غذایی را داشته باشند اما میزان آن باید کنترل شده باشد. وعده صبحانه یک وعده بسیار مهم است . صبحانه کامل شامل گروه‌های پروتئینی و کربوهیدرات و میوه‌های فصل و گردو است و به افزایش سطح متابولیسم پایه در افراد کمک می‌کند.

استفاده از سبزیجات برای کنترل وزن بسیارموثر است .  حتما سبزیجات را در کنار وعده ناهار میل کرده و بین وعده ناهار تا شام از میان وعده هایی مثل آجیل و خشکبار و میوه و سبزی استفاده شود.

وعده شام معمولا باید سبک مصرف شده و از انواع سالاد و خوراک حبوبات و آش استفاده شود و همچنین قبل از غذا سالاد و نوشیدن آب در لاغری موثر است.

فعالیت‌های بدنی و ورزش و پیاده روی را برای جلوگیری از چاقی بسیار موثر است وعلاوه بر ورزش باید عادات غذایی خود را کنترل کرده و برای کاهش وزن از تمام گروه‌های غذایی با توجه میزان کالری مورد نیاز بدن استفاده کرد.

بنا بر این می توان گفت داشتن ورزش و تحرک، عدم حذف وعده صبحانه و مصرف سبزیجات بیشتر برای ثابت ماندن کاهش وزن ناشی از روزه‌داری موثر است.

منبع : خبرگزاری فارس – مصاحبه خانم دکتر آزادبخت


[ یکشنبه 95/4/13 ] [ 8:0 صبح ] [ محمد اعظمی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 1
کل بازدیدها: 40023